Till arkivet för augusti, 2017

Nya krafter i organisationen

Sommarkvällarna mörknar och ett litet stråk av höst känns i luften. Men ännu värmer solen och uteserveringarna lockar de hemvändande efter semester och vila. Det är dags att slå på motorn igen, se sig om och fundera om det är dags för nya tag eller om de gamla hjulspåren fortfarande känns bekväma. En ny termin för studierna eller kanske första dagen på nya jobbet.

För STHFs del har vi två nya medarbetare som nu med full styrka ger sig i kast med att utveckla och stärka STHFs kommunikationskanaler. Ny kommunikatör är Lena Munck som axlar uppgiften att både inåt och utåtriktat arbeta med alla de delar som berör STHFs kommunikation och marknadsföring. Vidare tar Olle Sjöstedt över rodret som chefredaktör för TandhygienistTidningen.

Lena kan tandvården sen många år på Tandläkarförbundet medan Olles erfarenheter vilar på mångårig kunskap inom tidningsbranschen. För våra medlemmar kommer nog den mest märkbara förändringen vara att TandhygienistTidningen får ett nytt format och utseende. Även STHFs hemsida byter skepnad under hösten och kommer få en starkare och tydligare koppling med STHFs förhållande till SRAT.

STHF hoppas och tror att de kommande förändringarna ska bidra till en stark och tydlig organisation som kan möte upp de krav och förväntningar som man som medlem har på sin professionsorganisation.

Självklart ser vi fram emot att få ta del av era synpunkter och idéer. Vår ambition är att sakta men säkert utveckla och anpassa våra kommunikationskanaler så att medlemmar inom alla delar inom professionen känner sig hemma i den nya organisationen.

När man som vi nu ändrar ett koncept som varit väl känt under många år känns det både som ett risktagande men också som en spännande utmaning och möjlighet. Precis som det ofta är i yrkeslivet måste man ibland byta spår och våga språnget.

STHF hälsar våra nya medarbetare välkomna och gemensamt ser vi fram emot en dynamisk och konstruktiv kommunikation med både gamla och nya medlemmar!

Publicerad den 21 augusti, 2017 av