Hoppa till huvudinnehåll Tandhygienistforening Logga in Bli medlem

Är du chef eller ledare?

Det ställs mycket höga krav på chefer inom tandvården idag. SRAT har lång och gedigen erfarenhet av att stötta chefer på olika nivåer och inom olika sektorer. Som medlem i Sveriges Tandhygienistförening har du tillgång till både ett chefsråd och flera nätverk för chefer.

Gå med i STHFs chefsnätverk

Du som är chef är varmt välkommen att delta i STHFs chefsnätverk. Vi håller kontakt över mail och ses över en lunch under TandhygienistDagarna. Vi tar upp aktuella frågor och får en chans bolla olika dilemman. Vi ordnar ibland träffar med föreläsare. Registrera att du är chef genom att logga in på Min sida.

Meddela oss att du är chef

Vill du ha löpande information om aktiviteter och förmåner för chefer ber vi dig registrera att du är chef på Min sida.

Ta hjälp av STHFs chefsråd

Vid STHFs kongress 2020 inrättades ett helt nytt chefsråd inom chefsnätverket som ska bidra med specifikt chefsstöd tandhygienistkollegor emellan och synliggöra det befintliga chefsstöd som SRAT och Saco erbjuder dig som är medlem.

Ordförande: Susanne Girmalm Roos
Ledamot: Anna Edvardsson
Ledamot: Ingrid Olofsdotter

Ta del av SRATs stöd till chefer

Sacoförbunden hjälper chefer med rådgivning och förhandlingshjälp och att utvecklas och stärkas i chefsrollen. SRAT har bra fakta på sin webbplats för dig som är chef:

Ta del av Sacos stöd till chefer

Saco arbetar för att påverka chefers förutsättningar att kunna göra ett bra jobb. De samlar, analyserar och sprider information om chefer och ledarskap.

Prenumerera på chefsnyheter från Saco!

Nyhetsbrevet går ut någon gång i månaden och samlar aktuella nyheter riktade till dig som är chef:

Gå med i Sacos LinkedIn-grupp för chefer

I LinkedIn-gruppen för medlemmar inom Saco som också är chefer finns idag över 400 medlemmar. Där diskuteras frågor och delas kunskap som berör dig som verkar som chef och ledare. Ge dig in och dela med dig av dina kunskaper! Du klickar bara på knappen "Ask to join".